Zorgt het gebruik van navigatie-applicaties voor een verslechtering van het verkeer?

Uncategorized

Met hun realtime begeleiding hebben Waze, Google Maps en de rest zijstraten omgevormd tot belangrijke verkeersaders, wat een echt probleem vormt voor stadsplanners.
Iets ondiepe scherptediepte bij gebruik van een mobiele smartphone GPS-navigatie om te focussen op de achtergrond van de fileldweg.

Er wordt aangenomen dat een miljard automobilisten over de hele wereld navigatie-apps gebruiken die files identificeren en ze er omheen leiden. Als een technologisch wonder bieden ze overal, van Dubai tot Dublin, vastgelopen chauffeurs de hoop dat ze het systeem kunnen doorbreken en uit hun files kunnen komen. De wereld heeft de afgelopen jaren voorbeelden gezien van ooit rustige buurten die werden overspoeld door verkeer, omdat applicaties snellere routes voorstellen die nooit waren ontworpen als drukke verkeersaders.

“Actieve routering”-apps maken het rijden in de stad mogelijk gevaarlijker en langzamer vanwege het grote aantal mensen dat ze gebruikt, geloven onderzoekers van de University of California, Berkeley.

Omdat er zoveel variabelen in het spel zijn en niets kan worden voorspeld, is verkeersregeling een moeilijk op te lossen probleem”, zegt Jane Macfarlane van het Institute of Transportation Studies van de universiteit. Het gedrag van het publiek wordt chaotisch wanneer zich een verkeersincident voordoet. Als gevolg hiervan, regeringen proberen nu de chaos te beheersen door een echte infrastructuur aan te leggen om mensen te helpen hun weg te vinden.

Zelfs als actieve routering niet altijd een slechte zaak is, zegt Macfarlane, houden de programma’s die de berekeningen doen geen rekening met alle behoeften van de samenleving.

Een van de meest essentiële functies

Met de komst van autonavigatiesystemen hebben chauffeurs nu de mogelijkheid om de beste routes te kiezen, afhankelijk van factoren zoals wegcapaciteit en comfort. Hun real-time mogelijkheden ontwikkelden zich in 2013 en actieve routering werd een noodzaak. Geheime snelkoppelingen werden algemeen bekend vanwege Waze, het eerste programma dat crowdsourced-gegevens van zijn gebruikers zocht. “Verspreid auto’s over het netwerk en verminder het verkeer” is erkend door Waze, maar Macfarlane gelooft niet dat deze doelen inherent compatibel zijn. Haar vraag is: “Willen we echt op elke centimeter asfalt rijden?” Wat zou er gebeuren als je deze algoritmen tot het uiterste zou laten gaan?… “Iedereen zou overal verspreid zijn.”

Bestuurders kunnen de Waze-app gebruiken om realtime informatie over de wegomstandigheden te krijgen, hoewel navigatie-apps ervan worden beschuldigd de verkeersstroom in de infrastructuur van een stad te verstoren. Waze is hiervoor te danken.
Bestuurders kunnen de Waze-app gebruiken om realtime informatie over de wegomstandigheden te krijgen, hoewel navigatie-apps ervan worden beschuldigd de verkeersstroom in steden te verstoren.

Met dank aan Waze


Het op een app gebaseerde verkeersmanagement is vergeleken met het water dat een route rond een dam vindt, hoewel de route die uiteindelijk wordt geïdentificeerd niet noodzakelijkerwijs is ontworpen om deze over te brengen. het.. Waze raakte transportplanners zo snel dat we niet wisten wat we moesten doen, gaf een voormalige verkeerscoördinator van New York City in 2017 toe aan USA Today.

Er brak een strijd uit tussen lokale infrastructuurbeheerders en app-makers, met name Google en Apple, toen deze apps aan populariteit wonnen. Regeringen, die verplicht zijn de belangen van alle burgers te beschermen, zijn begonnen met het invoeren van wegafsluitingen en snelheidsbeperkingen om de ergste gevolgen van de producten van deze bedrijven te beperken. Die schermutselingen duren tot op de dag van vandaag voort.

Een van de steden in Californië heeft zojuist Waze gebeld en bevolen dat ze ze uit hun netwerk moeten verwijderen, punt uit”, zegt Macfarlane. “Ik heb hier een gerucht over gehoord”, voegt Macfarlane toe. Ze zeiden: “We willen je software niet verkeer door onze stad leiden.”” ” We zien dit soort problemen de hele tijd in onze hyperverbonden, datarijke samenleving. De patronen van ons gedrag kunnen worden gebruikt om producten te creëren die problemen aanpakken of waarde bieden, maar hun wijdverbreide gebruik heeft onbedoelde gevolgen die hun makers niet hadden voorzien. In werkelijkheid weten wiskundigen al heel lang dat kennis alleen de verkeersopstoppingen niet kan oplossen, en navigatie-apps hebben ze juist laten zien.

Onverwachte resultaten


“Deze apps zijn niet met opzet ontwikkeld”, stelt Macfarlane. Hoewel het op dat moment het juiste leek om te doen, waren de gevolgen van onze acties niet meteen duidelijk.” Het is geen productprobleem, daarom proberen sommige bedrijven nu uit te zoeken hoe ze het kunnen oplossen. Het is een probleem met het systeem, niet met het individu. Bij gebrek aan metrische gegevens, hebben routeringsalgoritmen geen manier om te weten wat de burgers willen dat er gebeurt of wat de overheid wil.”

Kunnen onze smartphones worden vervangen door een hightech bril? Volgens Facebook is dit het geval
Maken mobiele telefoons ons zo narcistisch dat we meer egocentrisch zijn dan ooit tevoren?

Berichten-apps die niet afhankelijk zijn van internet, worden mesh-netwerken genoemd.
Door een gebrek aan samenwerking tussen overheden en applicaties heeft het Institute of Transportation Studies beveelt aan dat alle partijen hun verkeersgegevens bundelen en samenwerken voor het grotere goed. Met het debuut van zijn Connected Citizens-programma levert Waze geanonimiseerde gegevens van steden in ruil voor informatie over infrastructuur, gevarenzones, verkeersborden of wegafsluitingen. De deelname heeft zich verspreid naar meer dan honderd steden over de hele wereld. Er zijn een aantal app-ontwikkelaars die hun gegevens niet willen delen met steden of zelfs met elkaar, met name Google en Apple. Zoals Macfarlane opmerkt, ontvangt elke serviceprovider alleen gegevens van de apparaten van zijn eigen klanten, waardoor hun “perceptie van de werkelijkheid” wordt vertroebeld.

Congestiebestrijding in steden zal de komende jaren een steeds grotere uitdaging worden naarmate de bevolking en het verkeersvolume toenemen. De implementatie van “multimodale” oplossingen op sommige plaatsen wordt geholpen door het gebruik van technologie. Omdat het zoveel gegevens verzamelt over hoe mensen zich door steden verplaatsen, bevindt de Citymapper-app zich in een unieke positie om nieuwe vormen van openbaar vervoer te bieden. In 2017 lanceerde het een busdienst in Londen in samenwerking met het openbaar vervoerssysteem van de stad, wat aantoont dat steden en ontwikkelaars effectief kunnen samenwerken. Om navigatie-apps echt nuttig te maken, voegt Macfarlane eraan toe, moeten ze prioriteit geven aan de vereisten van steden in plaats van aan individuen. Met deze apps zijn autoritten competitief geworden, met als doel om eerder dan de rest op de bestemming te arriveren. Apps zoals Uber en Lyft kunnen chauffeurs met een egoïstische instelling aanmoedigen om ze vaker te gebruiken. Mensen moeten misschien worden voorgelicht over het feit dat het verkorten van onze eigen reistijd niet noodzakelijkerwijs voor iedereen optimaal is.

Ik denk dat veel mensen bereid zouden zijn om nog drie minuten extra te besteden als ze dachten dat de uitstoot in een bepaalde buurt zou stijgen”, voegt Macfarlane toe. Mensen zouden de juiste beslissing kunnen nemen als ze op de hoogte waren van de gevolgen, volgens mijn overtuiging .

De vraag is of navigatie-apps ons gaan helpen bij het nemen van deze onbaatzuchtige beslissingen.

Tags :

Deel dit :

recente berichten

Heeft u een vraag?

Stuur ons een bericht om de laatste nieuwsupdates te ontvangen!