Google herkent verkeersopstoppingen

De Berlijnse kunstenaar Simon Weckert heeft onlangs Google Maps ‘gehackt’ door een rode wagen met 99 iPhones met Google Maps te vullen en door de stad te slepen om de dienst voor de gek te houden door te denken dat er een verkeersopstopping was terwijl die er niet was.

Het is een slimme truc, maar het roept vragen op over hoe Google Maps de gegevens die het verzamelt bij normale verkeersomstandigheden volgt en erop reageert. Als het mogelijk is om Google Maps te misleiden met een stel oude iPhones en een wagen, hoe weet je dan zeker dat de app altijd accurate informatie geeft? Op basis van wat we weten over het algoritme van Google Map en de reacties van het bedrijf op de doe-het-zelf-file van Weckert, lijkt het antwoord te zijn: ja, grotendeels.

Hoe files worden weergegeven op Google Maps

Google Maps wordt voortdurend vernieuwd op basis van anoniem bijgehouden gebruikersgegevens, verkeerssensoren en satellietgegevens om ervoor te zorgen dat de app de meest nauwkeurig mogelijke verkeerssituatie weergeeft.

Als je ooit Google Maps hebt gebruikt, is het je waarschijnlijk opgevallen dat sommige straten groen, oranje of rood zijn gekleurd. Groene wegen betekenen dat het verkeer normaal rijdt, maar oranje en rood staan ​​voor vertragingen. Vertragingen treden op wanneer gebruikers in de navigatiemodus op dat deel van de weg langzamer rijden dan normaal en worden automatisch door Google toegepast. Maar zodra andere duikers die Google Maps gebruiken in staat zijn om met normale snelheden door het gebied te komen, verwijdert Google de vertragingsstatus voor dat gebied, zelfs als andere gebruikers nog steeds langzamer rijden.

Het is onduidelijk hoeveel langzamer dan normaal gebruikers Google Maps nodig heeft om het als langzaam verkeer te registreren, maar volgens 9to5Google’s rapport over het file-experiment van Weckert was er maar één auto nodig die hem met normale snelheden voorbij reed om de file ongedaan te maken status veroorzaakt door zijn wagen vol iPhones. Dat gezegd hebbende, lijkt het erop dat Google Maps negeert wanneer veel gebruikers stilstaan. Het was nodig dat de wagen van Weckert in beweging kwam voor Google Maps om de file te detecteren, ondanks het feit dat bijna honderd telefoons al in de navigatiemodus stonden en niet reden. Hoe lang een voertuig stationair moet draaien voordat het wordt genegeerd, is onduidelijk; uiteraard zal Google Maps het opmerken als meerdere gebruikers op een snelweg worden gestopt en dit rapporteren als een vertraging, maar als een aantal mensen in een parkeergarage geparkeerd staan ​​en toevallig de navigatiemodus hebben ingeschakeld, dan zult u waarschijnlijk niet zien eventuele verkeersopstoppingen in de omgeving.

Interessant is dat niet alle voertuigen gelijk worden behandeld. Het is mogelijk voor Google Maps om onderscheid te maken tussen een auto, een motorfiets en andere soorten voertuigen. Daarom zou Google Maps, ondanks het feit dat een brutale scooter zich een weg door een file zou kunnen banen, in sommige gevallen erkennen dat de beweging van het kleinere voertuig niet noodzakelijkerwijs betekent dat de normale verkeersomstandigheden zijn hervat. [voorbeeld:]

Ongevallen, bouwwerkzaamheden en andere verkeersincidenten

Google Maps werkt ook verkeersrapporten bij op basis van gebruikersinvoer, naast passieve, geanonimiseerde locatie- en bewegingsregistratie om de omstandigheden up-to-date te houden.

Ongevallen, constructiezones, snelheidscontroles en andere soorten waarschuwingen kunnen allemaal worden gemeld in Google Maps. Hoe meer gebruikers een waarschuwing melden, hoe sneller deze voor anderen op de kaart wordt weergegeven, wat die gebruikers kan helpen om vertragingen te vermijden en indien nodig betere routes te vinden. Als u niet bekend bent met het melden van verkeersincidenten en vertragingen in Google Maps, zullen de volgende instructies u door het proces leiden. We hebben eerder besproken hoe u dit kunt doen op zowel Android als iOS.

Tik in de navigatiemodus van Google Maps op het pictogram “+” (derde pictogram in het menu aan de rechterkant).

Tik op het pictogram voor het type incident dat u wilt melden. Volg de instructies die op het scherm verschijnen om de indiening te voltooien.

Het rapport wordt door de applicatie aan de kaart toegevoegd; u heeft echter een kort aftelvenster om het rapport te annuleren als u besluit dat u het niet wilt toevoegen.

Omleidingen en ETA-berekening

Google vergelijkt de snelheden van zijn gebruikers met informatie over snelheidsbeperkingen om geschatte aankomsttijden te berekenen. Om te bepalen wanneer je op je bestemming aankomt (ETA), houdt het rekening met hoe snel je daadwerkelijk rijdt, hoe snel je zou moeten rijden op basis van snelheidslimieten, hoe snel andere automobilisten gaan en past hoe, en hoeveel verder je je route moet gaan.

Bovendien vergelijkt Google Maps door gebruikers gerapporteerde omstandigheden en andere verkeersgegevens die het controleert met uw route en huidige snelheden. Het zal uw aankomsttijden dienovereenkomstig aanpassen als het een vertraging of andere incidenten op uw route detecteert. Zodra de app de ernst en lengte van de vertraging heeft bepaald, waarschuwt hij gebruikers wiens routes worden beïnvloed en stelt hij alternatieve richtingen voor als deze uiteindelijk sneller is.

De omleidingssuggesties van Google Maps zijn echter niet altijd perfect. Het algoritme kan alleen reageren op de meest recvoer gegevens in en doe een gok – het kan ook zeker niet de toekomst voorspellen – dus herroutering zal niet altijd sneller (of noodzakelijk) (of noodzakelijk) zijn. Dat gezegd hebbende, kunt u er redelijk zeker van zijn dat de app u de meest actuele informatie geeft die deze heeft.

Tags :

Deel dit :

recente berichten

Heeft u een vraag?

Stuur ons een bericht om de laatste nieuwsupdates te ontvangen!