5 manieren om uit de gevangenis te blijven en een verkeersboete te vermijden

Verkeerstips

Als het te laat is, merk je het eindelijk: de motorkap van een snelwegpatrouillewagen verstopt in de struiken langs de weg. Of misschien is het gewoon een eenzame man die op de schouder staat met een radargeweer of een zwart-witte motorfiets verborgen achter een bord. Je trapt op de rem terwijl je tegelijkertijd je vingers kruist dat de abrupte snelheidsvermindering niet al te opvallend zal zijn. Maar je weet dat je ontdekt bent.

Aan de kant worden gezet is de meest effectieve manier om het plezier van een roadtrip te verpesten. Het aanhouden van de maximumsnelheid is ongetwijfeld de beste manier om verkeersboetes te vermijden en om een ​​hoog niveau van persoonlijke veiligheid te behouden, maar de overgrote meerderheid van ons zal af en toe ten prooi vallen aan de leidende voet, de snelheidscontrole of af en toe een lokale verordening die we opzettelijk ongehoorzaam zijn uit onwetendheid.

Hoe blijf je tijdens het rijden uit de problemen met de wet?

Laat het niet uit elkaar vallen


Het is waarschijnlijker dat de politie op je let als het voertuig waarin je rijdt een oude klopper is.
Als het gaat om het vermijden van verkeerscitaten, is de eerste en belangrijkste regel om onopgemerkt te blijven. Niets trekt de aandacht van meer mensen dan een Bondo-klopper die over de snelweg slingert. Houd uw auto in goede staat. Andere dingen die ongewenste aandacht trekken, zijn bumperstickers, overmatige tint van de ruiten, twijfelachtige auto-aanpassingen en bepaalde soorten make-upplaten.

Als uw auto een kapot achterlicht heeft en andere componenten uit elkaar vallen, eist u in wezen dat een wetshandhaver u aanhoudt. Kapotte lichten en defecte signalen betekenen dat u niet veilig of legaal kunt rijden. Als een wetshandhaver u moet markeren als een veiligheidsrisico, dan is de kans veel groter dat hij of zij u een dagvaarding zal geven voor ander onheil dat u heeft begaan, zoals te hard rijden.

Voordat u op reis gaat, is het altijd een goed idee om uw voertuig een onderhoudsbeurt te geven, aangezien deze preventieve maatregel u vele uren of zelfs dagen kan besparen bij het wachten op een sleeplift of het laten uitvoeren van reparaties. Waarom maakt u geen gebruik van deze gelegenheid om uw snelheidsmeter af te stellen terwijl u toch bezig bent? Het lijdt geen twijfel dat de agent in de patrouillewagen op de snelweg degene zal zijn.

Doe wat de meerderheid doet.


Het is veiliger om in dezelfde richting te rijden als de verkeersstroom.
Behoud uw positie in het midden van het peloton en ga met de stroom van het verkeer mee. Het doel is om niet opgemerkt te worden. Omdat het veiligste is om op uw rijstrook te blijven en het tempo van de auto’s om u heen aan te passen, loopt u ook minder risico om een ​​ongeval te krijgen als u dergelijke dingen doet. Tickets worden vaak uitgegeven als gevolg van ongevallen (naast andere potentieel ernstigere gevolgen).

Stel je de situatie op deze manier voor. Zelfs als de snelwegpolitie één voertuig uit de groep aanhoudt, is de kans groot dat het niet van jou is als je voertuig midden in het peloton staat. De auto’s die voor je staan, zullen de eersten zijn die door de radar worden getagd, en de auto’s die je volgen, zullen het gemakkelijkste doelwit zijn voor de snelwegpolitieagenten om achter je aan te rijden. In dezelfde geest geven politieagenten die in de middenberm zijn gestationeerd het meest waarschijnlijk boetes aan te hard rijdende automobilisten op de snelle rijstrook.

Als je geen andere keuze hebt dan weg te rijden, blijf dan achter een sneller voertuig. Ze worden eerst door de radar herkend en als ze op de rem trappen, krijg je een vroege waarschuwing dat er verderop problemen zijn. Het is ook een goed idee om te kijken naar wat de vrachtwagenchauffeurs doen, omdat hun CB-radionetwerken hen op de hoogte houden van alle lokale patrouilles en snelheidscontroles in het gebied.

Houd je hoofd koel


Geef geen onderbouwing. Zorg voor een prettige houding en werk samen met de wetshandhaver.
Als u rijdt op een manier die niet in overeenstemming is met de aangegeven snelheidslimiet, kunt u verwachten dat u op een gegeven moment wordt aangehouden. Wanneer dit gebeurt, zal de kwaliteit van uw relatie met de officier bepalen of u wel of niet kunt voorkomen dat u een bekeuring krijgt.

Je wekt argwaan bij jezelf als je je woede niet kunt bedwingen. Houd er rekening mee dat wanneer een wetshandhaver een auto nadert, ze een onbekende en misschien gevaarlijke omgeving binnenstappen. De controle over het voertuig behouden terwijl een politieman of een andere wetshandhaver nadert, is een van de beste dingen die u kunt doen om uw kansen op een positief resultaat in deze situatie te vergroten. Het feit dat u veel beweegt, wekt de indruk dat u op zoek bent naar een wapen of dat u iets verbergt, wat kan worden opgevat als mogelijke aanleiding om uw auto te doorzoeken of in beslag te nemen.

Zorg ervoor dat je oogcontact maakt. Het laat zien dat je je nergens voor hoeft te schamen. In feite is direct oogcontact maken met een wetshandhaver terwijl je langs hun patrouillewagen loopt een andere manier om te voorkomen dat je een boete krijgt. Hou je mond over

alles, maar wees zo aardig, eerlijk en meewerkend mogelijk. Een verklaring geven zal waarschijnlijk niet helpen, en ruzie maken natuurlijk ook niet. Als u echter denkt een geldig excuus te hebben om te hard te rijden, moet u daar gebruik van maken.

Last but not least, zorg ervoor dat het interieur van uw auto en uzelf zo schoon zijn als menselijk mogelijk is. Je uiterlijk zal je zaak niet helpen als je jezelf probeert voor te doen als de Unabomber.

Rijd alstublieft voorzichtig.


Maak van tevoren een routekaart en houd rekening met pauzes en rustplaatsen.
Agressief rijden is over het algemeen de snelste manier om ongewenste aandacht van patrouilleambtenaren te krijgen, tenzij u een bankkluis achter uw voertuig sleept, in welk geval het de bankkluis zou zijn. Omdat het hun verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat iedereen veilig is, hoe roekelozer je rijdt, hoe groter de kans dat je door de politie wordt aangehouden. Rijd nooit te dicht achter het voertuig voor u en verander nooit van rijstrook zonder richtingaanwijzers. Als het helpt, probeer je dan voor te stellen dat je je klaarmaakt om je rijbewijs te gaan halen.

De sleutel tot het vermijden van een dergelijk ticket is om jezelf goed in de gaten te houden en je bewust te zijn van je beperkingen. Vermoeidheid en ongeduld zijn veelvoorkomende oorzaken van onveilig rijgedrag; daarom is het belangrijk om uw reis te plannen met veel mogelijkheden voor rust en pauzes met behulp van Google Maps of AAA, en indien mogelijk regelmatig van chauffeur te wisselen. Als je voelt dat je voet steeds zwaarder wordt met lood, zet dan je cruise control aan. Als dat het probleem niet oplost, kunt u overwegen een snelheidsregelaar te laten installeren. De meeste verhuiswagens hebben deze al geïnstalleerd, en sommige nieuwere automodellen worden standaard geleverd met veiligheidsvoorzieningen die een alarm afgaan als de bestuurder de aangegeven snelheidslimiet overschrijdt of in een aangrenzende rijstrook afdrijft zonder aan te geven.

Er is zelfs nog een andere rechtvaardiging om fatsoenlijk te rijden: als je in deze tijd van mobiele telefoons en CB-radio’s een voldoende aantal mensen lastigvalt, bestaat de kans dat automobilisten je aangeven.

Maak al je huiswerk af


In een gebied waar wegenwerken plaatsvinden, is de kans op een bekeuring voor te hard rijden groter.
Wat je niet weet, kan je pijn doen, of je nu een vreemd land bezoekt of de staat ernaast. Lokale wetgeving voor veiligheidsgordels, U-turn-beleid en zelfs regels voor het gebruik van mobiele telefoons en sms’en verschillen van staat tot staat. Bovendien varieert de legaliteit en distributie van snelheidscamera’s, roodlichtcamera’s en andere “gotcha” -technologieën ook van staat tot staat. Juridische bronnen zoals FindLaw.com houden databases bij van verkeersregels van de staat; daarom is het absoluut noodzakelijk dat u zich vertrouwd maakt met deze wetten voordat u gaat rijden. Volgens het spreekwoord bestaat er niet zoiets als een excuus om niet op de hoogte te zijn van de wet.

Communitywebsites zoals The National Speed ​​Trap Exchange stellen een lijst samen met snelheidscontroles in elke staat, en categoriseren ze volgens regio en rijweg (in de regel vertragen rond heuvels en blinde bochten). Als je het kunt helpen, blijf dan zoveel mogelijk uit de buurt van bouwzones. Sommige wetshandhavingsinstanties verdienen een federale vergoeding voor overwerk voor het schrijven van citaten in bouwzones, die vaak nog hogere boetes hebben. Maak er een gewoonte van om de websites van de staatsdepartementen van transport te bezoeken, omdat ze routinematig informatie verstrekken over verkeersvertragingen en bouwzones. Probeer daarnaast rijden (en te hard rijden) te vermijden op vakanties of ‘s avonds laat, wanneer er steeds meer patrouilles zijn op zoek naar dronken chauffeurs. De kans is groter dat je aan de kant wordt gezet.


Tags :

Deel dit :

recente berichten

Heeft u een vraag?

Stuur ons een bericht om de laatste nieuwsupdates te ontvangen!